۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

ترافیک مدارس


در خیابان 17 شهریور تبریز پشت حجم زیادی از خودروها گیر کرده بودم و برای انجام دادن یک کار ضروری عجله داشتم واقعا که تعداد خودروها زیاد است.
بعد با خودم فکر کردم که شاید تصادفی رخ داده و به این علت است که ترافیک شده ؟! ولی وقتی کمی جلوتر رفتم متوجه شدم که مدرسه تعطیل شده و ازدهام سرویسها و تردد بچه ها باعث بروز چنین ترافیکی شده است.
جای بسی افسوس که فرزندانمان در این مدارس گران قیمت برای خودشان تحصیل علم و ادب میکنند ولی برای انظباط اجتماعی و احترام به حقوق دیگران کوچکترین آموزشی نمی بینند.
درصورتیکه با اندکی تدبیر و مدیریت و اخذ مجوزهای  لازم  و نصب تابلوهای مخصوص محل پارک سرویس مدارس از ساعت ... تا ساعت ... و با اختصاص زمانهایی برای آموزش تردد به کودکان می توان از بروز این چنین ترافیکهایی در سطح شهر جلوگیری کرد.
البته در ساعات بعدازظهر که کلینیک ها و مطب پزشکهای محترم و سایر شغلهای در ارتباط با پزشکی فعال میشود وضعیت این خیابان و سالنهای انتظار داخل ساختمانهای پزشکان خیلی متفاوت است و بایستی مفصلا در این باره صحبت شود. 
و نیز وقتی در مساجد واقع در بر خیابانهای اصلی مراسم میگیرند و نیز وقتی آمزشگاههای خصوصی تعطیل میشوند و نیز وقتی یک فروشگاه حراجی زده ونیز ....